Ως γονείς, συχνά έχετε άγχος στην ιδέα μιας διάγνωσης. Ίσως να σας έχει κυριεύσει αγωνία για το κατά πόσο το παιδί σας ενδεχομένως θα έρθει αντιμέτωπο με μια διάγνωση ή και την αποδοκιμασία από το σχολικό και το φιλικό περιβάλλον. Ίσως να πιστεύετε ότι κάποια «ύποπτα σημάδια» θα «εξαφανιστούν» με τον καιρό. Ίσως να πιστεύετε ότι μια διάγνωση θα υποβάλλει το παιδί σας σε «επίπονες» μελλοντικές παρεμβάσεις. Το καλό νέο είναι πως η κοινωνία μας είναι πλήρως εξοικειωμένη με τις μαθησιακές δυσκολίες και δείχνει κατανόηση σε αυτά τα παιδιά. Το καλύτερο νέο είναι ότι σήμερα οι μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζονται επαρκώς με προγράμματα παρέμβασης και τη συνδρομή των ειδικών.

Πότε, όμως, μια οικογένεια πρέπει να αναζητήσει τους ειδικούς αλλά και την παρέμβαση; Ιδανικό θα ήταν να ζητήσετε, άμεσα, βοήθεια εάν το παιδί σας:

  • Δείχνει μόνιμα να μην περνάει καλά στο σχολείο κι επινοεί τρόπους να παραμείνει στο σπίτι.
  • Φαίνεται υπερβολικά αγχωμένο όταν πρόκειται να πάει στο σχολείο.
  • Παραπονιέται για τις εργασίες που του ανατίθενται, ακόμη και για τις πιο απλές.
  • Αρνείται να κάνει συζητήσεις που αφορούν στο σχολείο και στα μαθήματα.
  • Γενικά οι βαθμοί του είναι ασυνήθιστα χαμηλοί.
  • Μοιάζει να είναι ανοργάνωτο. Ακόμη και κατόπιν συμβουλών, φαίνεται ότι δεν μπορεί να οργανωθεί κατάλληλα.
  • Κάνει πάρα πολλές ώρες για να ολοκληρώσει μικρές εργασίες και δείχνει πολύ έντονα σημάδια κόπωσης μετά από λίγη ώρα.
  • Δεν μπορεί να κατακτήσει δεξιότητες τις οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να έχει κατακτήσει.
  • Διδάσκεται στο σχολείο τρόπους επίλυσης προβλημάτων, όμως, αυτό ξεχνιέται πολύ εύκολα μετά από λίγο καιρό.
  • Δείχνει υπερβολικά αγχωμένο πριν από διαγωνίσματα.
  • Ενώ δείχνει να γνωρίζει προφορικά το μάθημα, όταν πρέπει να αποδώσει γραπτά αυτό μοιάζει αδύνατον.
  • Κάνει πάρα πολλά ορθογραφικά λάθη ακόμη και σε λέξεις που θεωρούνται συχνόχρηστες.
  • Παραιτείται πάρα πολύ εύκολα από την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Έχει πολύ άσχημο γραφικό χαρακτήρα και συχνά να γράμματά του μοιάζουν «να πετούν» ή είναι ανομοιόμορφα.
  • Έχει ασυνήθιστα φτωχό λεξιλόγιο για την ηλικία του.
  • Μοιάζει να δυσκολεύεται αρκετά με τον γραπτό λόγο.
  • Η προσοχή του διασπάται ιδιαίτερα εύκολα.
  • Δεν μπορεί να συγκρατήσει πληροφορίες στη μακρόχρονη μνήμη.

 

Να θυμάστε ότι είναι χειρότερο το παιδί σας να υποφέρει στο σχολείο παρά να αναζητήσετε μια επίσημη διάγνωση. Η έγκαιρη παρέμβαση, θα εξασφαλίσει στο παιδί σας μια πολύ καλή πρόγνωση για το μέλλον και με την βοήθεια κάποιου ψυχολόγου θα μπορέσετε κι εσείς και το παιδί να αποδεχτείτε αλλά και να αγκαλιάσετε αυτή τη δυσκολία. Δεν μιλάμε για ασθένεια αλλά για έναν άλλο τρόπο σκέψης. Οι σωστοί επαγγελματίες θα σας εξασφαλίσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης αλλά και πλήρη καθοδήγηση σχετικά με τη μελέτη στο σπίτι.

Κάθε παιδί αξίζει μια ποιοτική εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητές του. Καμία δυσκολία δεν είναι ντροπή αλλά ας σκεφτούμε, ως γονείς, ότι κρύβοντας τη δυσκολία κάτω από τα χαλάκι, το μέλλον των παιδιών μοιάζει δυσκολότερο. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν εξαλείφονται τελειώνοντας το σχολείο. Θα είναι εμφανείς στο εργασιακό αλλά και στο φιλικό περιβάλλον. Ας κάνουμε, λοιπόν, το καλύτερο σήμερα! Το καλύτερο για τα παιδιά μας η έγκαιρη παρέμβαση!