Η επιλογή φροντιστηρίου για το παιδί σας ποτέ δεν ήταν εύκολη υπόθεση και ειδικά μετά τις τελευταίες πρωτόγνωρες εξελίξεις που βιώσαμε όλοι μας.

Έχει, ήδη, περάσει μια «επίπονη» χρονιά αλλά μέσα σε όλα ήρθε η ώρα να σχεδιάσετε τη νέα. Ποιος θα είναι με το παιδί σας, γιατί, πόσο θα σας κοστίσει, τι και πως θα τον / την ελέγξετε εσείς, τι θα γίνει σε περίπτωση ενός νέου lockdown;

Πολλά τα ερωτήματα, ομολογουμένως, αλλά να ξέρετε πως σε όλα υπάρχουν απαντήσεις.

1) Επιλέγουμε φροντιστήριο με βάσει ευχαριστημένους πελάτες που τους ρωτάμε τους λόγους για τους οποίους εμπιστεύονται έναν χώρο. Οι απαντήσεις οφείλουν να είναι σαφείς και με παραδείγματα.

2) Επιλέγουμε να συζητήσουμε με τη διεύθυνση και να ζητήσουμε μια σχετική ανάλυση της εκπαιδευτικής προσέγγισης και ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές με ιδιαιτερότητες. Δεν έχουμε απαίτηση να μάθουμε τα πάντα αλλά να μας δοθεί μια εικόνα.

3) Δεν ρωτάμε το πρόγραμμα πρώτα και μετά αποφασίζουμε την εγγραφή μας εκεί. Οι ώρες είναι το τελευταίο που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει πλην εξαιρέσεων σαφώς (απόστασης, σχολείου, πολύ σοβαρών δραστηριοτήτων). Το φροντιστήριο δεν έχει λόγο να σας «αρνείται» το 18.00 – 19.00 για παράδειγμα. Μην πιέζετε όμως με γνώμονα του τι ζητάει ο κάθε προπονητής του συλλόγου ποδοσφαίρου, μπάσκετ κτλ. Κι αυτά πολύ σημαντικά αλλά να έρθουν λίγο αργότερα.

4) Δεν επιλέγουμε το φθηνότερο φροντιστήριο ή αυτό που μας δίνει τα περισσότερα δώρα. Ένα φροντιστήριο είναι ταυτόχρονα κι επιχείρηση που οφείλει να είναι βιώσιμη για το καλό των παιδιών σας. Ποιος καθηγητής της θα θελήσει να διδάξει ΔΩΡΕΑΝ στην Junior A; Μιλάμε για μια υπερβολικά απαιτητική τάξη. Ποιος μπορεί να δώσει ΔΩΡΕΑΝ βιβλία σε ολόκληρες τάξεις όταν όλοι γνωρίζετε από κόστη; Θα πρέπει να σας υποψιάσει μια τέτοια προσέγγιση.

5) Επιλέγουμε να πάρουμε το παιδί μας μαζί μας στην πρώτη συνάντηση. Έχει κρίση, μην το υποτιμάτε. Έχει ένστικτο  και θα μας βοηθήσει!

6) Επιλέγουμε φροντιστήριο για τις αληθινές του διακρίσεις και τις περγαμηνές του. Να θυμάστε ότι πολλά βραβεία δίνονται επί πληρωμή! Οι προτιμήσεις των πελατών ακούγονται από στόμα σε στόμα και ειδικά σε μικρές περιοχές!

7) Επιλέγουμε φροντιστήριο που θα είναι οργανωμένο. Πότε θα έχετε επαφή με τη διεύθυνση και με τους διδάσκοντες; Πότε ανοίγουν οι πόρτες; Όποτε επιθυμείτε; Όχι! Οι επαφές ορίζονται με ραντεβού και ποτέ εις βάρος των μαθημάτων των παιδιών σας. Οι πόρτες ανοίγουν κατά την προσέλευση κι αποχώρηση των μαθητών για δική τους ασφάλεια!

8) Επιλέγουμε φροντιστήριο με βάση τους φίλους μας και σε ποιο τμήμα πάνε εκείνοι; Όχι, η επιλογή των τάξεων είναι ευθύνη της διεύθυνσης κι όχι του γονέα. Πολλές φορές οι τάξεις φτιάχνονται με γνώμονα το μαθησιακό προφίλ των μαθητών. Οι φιλίες, είναι άριστο να υπάρχουν, αλλά όχι να καθορίζονται από τους γονείς και να είναι προαπαιτούμενο για την εγγραφή στο φροντιστήριο.

9) Επιλέγουμε φροντιστήριο με βάση τα πραγματικά προσόντα των εκπαιδευτικών που το πλαισιώνουν. Ζητήστε τα! Απαιτήστε τα, εν ανάγκη! Ζητήστε τις άδειες διδασκαλίας και τα πτυχία των εκπαιδευτικών. Δεν είναι χαρτιά για το συρτάρι της διεύθυνσης αλλά χαρτιά απαραίτητα για την επάρκεια των εκπαιδευτικών.

10) Επιλέγουμε φροντιστήριο που η σημαία του θα είναι η δουλειά του και η καινοτομία του κι όχι μόνο οι γιορτές, οι εκδρομές, τα δώρα, τα πάρτι και οι καθημερινές κατασκευές. Αυτά τα αφήνουμε για τους γονείς! Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να διδάσκουν και να δημιουργούν σωστά περιβάλλοντα μάθησης. Η χαρά και η ικανοποίηση θα έρθει μέσα από το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα κι όχι από τις εξωσχολικές παροχές ή τα δώρα.

11) Η διεύθυνση απαντά με ειλικρίνεια στα ερωτήματα ή σας «τάζει» πτυχία σε 1 χρόνο; Ποιος εγγυάται κάτι τέτοιο; Ποιος μπορεί; Είδατε ότι όλος ο πλανήτης άλλαξε! Επίσης, τα παιδιά δεν είναι υπολογιστές που γνωρίζουμε την απόδοση τους σε Χ χρονικό διάστημα. Θέλουν χρόνο! Μπορεί και λίγο παραπάνω! Υπάρχει, σχεδόν πάντα, ένας ορίζοντας αλλά θα υπάρξουν περιπτώσεις που ο προγραμματισμός θα πάει πίσω! Κανένα φροντιστήριο δεν μπορεί να εγγυηθεί προτού γνωρίσει καν το παιδί σας ότι το πτυχίο του θα το αποκτήσει σε ένα / δύο χρόνια.

12) Σε περίπτωση μιας ακόμη γενικευμένης κρίσης, πώς θα ανταποκριθεί στο φροντιστήριο; Θα γίνουν άμεσα online μαθήματα; Θα κινηθούν με πλατφόρμες; Τι έχουν προβλέψει μια και πλέον κάτι περιμένουμε όλοι μας! Ζητήστε το αναλυτικό τους πλάνο. Καλή σχολική χρονιά για όλους με υπομονή, ανοχή στις αλλαγές κι εμπιστοσύνη στους ανθρώπους που εσείς θα επιλέξετε να διδάξουν τα παιδιά σας.