News & insights

Εκπαιδευτική Παρέμβαση Σε Παιδιά Με Σύνδρομο Asperger

Ο Hans Asperger θεωρούσε ότι η εκπαιδευτική προσέγγιση θα μπορούσε να βοηθήσει κι αποδείχτηκε ότι για τα περισσότερα παιδιά αυτό- πράγματι- ισχύει. Εντούτοις, προκειμένου να είναι αποτελεσματική η εκπαίδευση πρέπει να στηρίζεται στην κατανόηση της φύσης της διαταραχής και των βασικών της χαρακτηριστικών. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν ότι όλα τα παιδιά διαφέρουν μεταξύ…

Read post

Πώς βλέπουμε και πώς ερμηνεύουμε τους άλλους ανθρώπους;

Αναμφισβήτητα, κανένας από εμάς δε βλέπει τους ανθρώπους γύρω του όπως τα υπόλοιπα φυσικά αντικείμενα. Τα αντικείμενα τα μεταχειριζόμαστε, τα πετάμε, τα βλέπουμε ως μάζες ύλης που σπρώχνονται και πέφτουν σύμφωνα με αιτιακούς νόμους. Τους ανθρώπους, όμως, τους βλέπουμε ως όντα με συνείδηση, λόγο, σκέψη και με μια ικανότητα να αναπτύξουν συγκεκριμένες συμπεριφορές. Οι άνθρωποι,…

Read post

Γιατί η σεξουαλική αγωγή θεωρείται επιβεβλημένη στα σχολεία;

Σεξουαλική Αγωγή στα σχολεία, εάν ποτέ υλοποιηθεί ως μάθημα υποχρεωτικό… Πολλοί θα το καλοδεχτούν, άλλοι όχι, άλλοι θα κάνουν πως δεν άκουσαν κι άλλοι θα το πολεμήσουν με νύχια και με δόντια! Μέσω του παρόντος άρθρου θα παρουσιαστούν δεδομένα βάσει μελετών κι ο καθένας από εμάς θα κρίνει εάν είναι υπέρ ή κατά ενός τέτοιου…

Read post

Άτομα με Αναπηρία

Η αναπηρία δεν αποτελεί μόνο οικογενειακό και ατομικό πρόβλημα αλλά και κοινωνικό. Είναι μια οδυνηρή κατάσταση κι αφορά όλους όσους εμπλέκονται με το παιδί ή τον ενήλικα. Η οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με το αίσθημα της απώλειας αλλά και της αδικίας κι εκεί πρέπει να επέμβει δραστικά η πολιτεία προς στήριξη όλων αυτών των ευάλωτων ομάδων.…

Read post

«Θα το κάνεις ΜΟΝΟ με τον τρόπο που θέλω εγώ…!»

Πολύ συχνά οι καθηγητές, ίσως άθελά μας, μπαίνουμε σε μια άτυπη «διαμάχη» με τους μαθητές μας προσπαθώντας να επιβάλλουμε τον δικό μας τρόπο σκέψης κι εργασίας. Πολλές φορές αυτό μας συμβαίνει γιατί απλά έτσι μάθαμε, γιατί δεν θέλουμε να βρούμε κάτι άλλο, γιατί δεν «δεχόμαστε» ότι και οι μαθητές μας μαθαίνουν με διαφορετικούς τρόπους ή…

Read post

Η ανάγνωση ως διαδικασία κι ως αποτέλεσμα

Η ανάγνωση θεωρείται μια γνωστική διαδικασία επεξεργασίας πληροφοριών οι οποίες προσλαμβάνονται μέσω του κώδικα του γραπτού λόγου. Η ανάγνωση αποτελεί τον κυριότερο τρόπο μάθησης κι απόκτησης γνώσεων. Η απόκτηση γνώσεων δεν είναι παθητική εγγραφή πληροφοριών στη μνήμη αλλά το αποτέλεσμα της γνωστικής επεξεργασίας πληροφοριών με την ενεργό συμμετοχή του ατόμου που μαθαίνει. Η ανάγνωση προϋποθέτει…

Read post